Škola
- Komunitní škola Zajíček byla založena v roce 2013 a navázala tak na předškolní vzdělávání.
- Aplikujeme celostní přístup k učení a zavádíme do praxe inovace po vzoru např. skandinávského systému vzdělávání jako individuální přístup, projektová výuka, důraz na osobnostní rozvoj i na rozvoj kompetencí, prožitkové učení.
- Důraz klademe na vedení žáků k samostatnosti a samostatné práci, žáci jsou podněcováni k samostatnému učení a odpovědnosti za svou práci.
- Učitel je v naší škole v roli průvodce, který uplatňuje partnerský, respektující přístup v komunikaci a k řešení problémů.
- Důležitým pilířem je spolupráce rodiny a školy.
Základní principy a prvky
Škola je uspořádána do center aktivit. Centrum psaní, českého jazyka, čtení, matematiky, cizích jazyků, ateliér, svět a my, která nabízejí ve stejný čas více činností tak, aby rozvíjely dovednosti, kompetence a podporovaly spolupráci a vzájemné učení dětí.
Svoboda a zodpovědnost
Výuka je konstruktivisticky zaměřená. Děti jsou spoluzodpovědné za své vzdělávání a mají možnost podílet se na jeho plánování, což posiluje jejich sebehodnotu a sebevědomí.
Podpora jedinečnosti
Vyučující je spíše v roli průvodce. Nabízí dětem různé typy činností a míru podpory dle jejich individuálních potřeb.
Sebehodnocení a sebeřízení
Největší váhu v hodnocení dítěte má jeho sebehodnocení. Děti se učí plánovat, řídit svojí práci a přebírat za ni zodpovědnost.
Zpětná vazba
Cílem vyučujícího je maximální podpora každého dítěte v jeho učení, proto při hodnocení žáky nesrovnává mezi sebou.
Cesta je cíl
Proces učení je pro nás stejně důležitý jako výsledek. Chybu vnímáme jako neoddělitelnou součást učení a využíváme ji jako příležitost k dalšímu rozvoji.
Zapojení rodiny
Škola nabízí rodině rozmanité formy spolupráce, které nejlépe vyhovují jejím potřebám, možnostem, životnímu stylu a zázemí.
Radost z učení
Důležitá je pro nás pozitivní atmosféra, pocit bezpečí a radost z učení.
Vstřícnost a respekt
Vyučující, děti i rodiče spolu komunikují vstřícně a s respektem.